Cele mai profitabile 5 linii de afaceri Apple 

Fondată în 1976, Apple a devenit prima corporație din SUA care a depășit o capitalizare de piață de 1 trilion de dolari în 2018. Creșterea spectaculoasă a companiei în vânzări, profituri și prețul acțiunilor a fost determinată istoric de vânzările solide ale produselor sale iPhone, însă pe măsură ce vânzările de smartphone-uri și de alte dispozitive hardware tehnologice au încetinit, compania a făcut eforturi agresive pentru a deveni unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii digitale la nivel mondial. 

Dar care sunt cele mai populare și de succes segmente de afaceri ale companiei? Acest articol examinează cele mai profitabile linii de afaceri ale Apple și modul în care acestea contribuie la succesul său. Deși 2019 a fost caracterizat de o serie de suișuri și coborâșuri, compania și-a sporit cu succes veniturile din divizia de servicii. Însă câștigurile din produsele sale cele mai populare, cum ar fi iPhone-urile și laptopurile MacBook, au scăzut oarecum sub nivelurile din 2018. 

Pentru primul trimestru fiscal din 2020, Apple a estimat venituri cuprinse între 85,5 miliarde și 89,5 miliarde de dolari. Compania a anunțat venituri de 91,8 miliarde de dolari și profit de 22,2 miliarde de dolari — un record istoric. Iată o privire mai detaliată asupra celor mai profitabile cinci linii de afaceri ale Apple, așa cum funcționează astăzi. 

iPhone 

Apple se numără printre primii cinci vânzători de smartphone-uri din lume. Cererea a rămas puternică după ce compania a lansat iPhone 13, despre care a afirmat că „stabilește un nou standard de performanță și dă putere clienților de a crea și de a se conecta în noi moduri. Rapoartele arată că vânzările pentru noul model au fost depășite, comparativ cu generația anterioară. Compania a raportat vânzări nete de 192 de miliarde de dolari pentru anul fiscal 2021, comparativ cu 2020. 

Vânzările au atins 38,9 miliarde de dolari în al patrulea trimestru – în creștere cu 47% față de aceeași perioadă din 2020, când a câștigat 26,4 miliarde de dolari. Compania a dat vina pe provocările în curs ale pandemiei de COVID-19 pentru vânzările de iPhone mai mici decât cele așteptate. Scăderile anterioare ale vânzărilor de iPhone au fost atribuite unui ciclu mai lung de înlocuire a dispozitivului și concurenței sporite pe piața globală de smartphone-uri. 

Servicii 

Activitatea de servicii a companiei este condusă de App Store și Apple Music. Veniturile segmentului provin și din vânzarea unei game de abonamente cum ar fi AppleCare, Apple Pay, stocare iCloud, Apple Music, Apple Arcade, Apple TV+ și Apple Card. Segmentul de servicii Apple a înregistrat venituri de 68,4 miliarde de dolari în anul fiscal 2021 și de 18,3 miliarde de dolari în al patrulea trimestru. 

Mac 

Unitățile sale au generat vânzări de 35,1 miliarde dolari (9,2 miliarde dolari pentru al patrulea trimestru din 2021), ceea ce reprezintă o creștere față de cele 28,6 miliarde dolari raportate în 2020 (9 miliarde dolari în T4-2020). Contribuția dispozitivelor Mac la creșterea companiei a scăzut constant, pe măsură ce industria computerelor personale se confruntă cu o încetinire a cererii la nivel mondial.

Rețineți, totuși, că afacerea Apple cu computerele personale este foarte importantă pentru companie dintr-o perspectivă strategică, pentru că face parte dintr-o familie largă de produse, interconectate, care rulează pe sistemul de operare iOS. 

iPad 

Când Apple și-a lansat iPad-ul în 2010, dispozitivul a devenit rapid primul computer tabletă care a atins un succes comercial pe piață. În primele trei luni de la lansare, s-au vândut mai mult de trei milioane de unități. Deși cererea mondială pentru tablete este în scădere, Apple continuă să domine această parte a pieței. Produsul a atins vânzări de 31,9 miliarde de dolari în anul fiscal 2021 și de 8,3 miliarde de dolari în al patrulea trimestru al anului.

Apple Wearables, Home și Accesorii 

Segmentul Apple Wearables, Home și Accesorii este format din dispozitive precum AirPods, Apple Watch și HomePods. Segmentul a înregistrat venituri de 38,4 miliarde de dolari în 2021 și 8,8 miliarde de dolari pentru al patrulea trimestru al anului. 

Sursă: investopedia.com 

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>