După ultimul trimestru încheiat la sfârșitul anului trecut, The Walt Disney Company a anunțat că va lansa conținut video la cerere (AVOD) pentru a-și atinge obiectivul de peste 230 de milioane de abonați până la sfârșitul anului fiscal 2024. În ultima zi din luna decembrie 2021, serviciul avea 130 de milioane de abonați.
Noul serviciu AVOD este programat să intre în funcțiune la sfârșitul anului 2022 și se așteaptă să aibă un preț mai mic decât versiunea actuală. Schimbarea va aduce beneficii abonaților, care vor plăti mai puțin, furnizorilor de conținut, care își vor îmbunătăți acoperirea și companiilor, care își pot construi marca în rândul abonaților AVOD.
Piața AVOD
În iunie 2021, Warner Brothers a lansat un serviciu de streaming susținut de anunțuri cu HBO Max, mai ieftin. Cu o reducere de 33%, noul HBO Max avea un preț de 9,99 USD pentru un abonament lunar și prezenta patru minute de reclame pe oră. Compania se așteaptă ca serviciul său AVOD să genereze aceleași marje ca un pachet de 15 USD pe lună fără anunțuri. Alte servicii AVOD includ Hulu, Paramount Plus de la ViacomCBS, DiscoveryPlus și Peacock Premium de la NBCUniversal – toate cu reclame. Cele patru servicii sunt mai ieftine decât versiunile lor video la cerere (VOD) fără anunțuri.
Luptă pentru abonați și războaiele prețurilor
Pe măsură ce serviciile de streaming se luptă să reducă frecvența în rândul abonaților lor, toți furnizorii caută să scadă prețul în timp ce cresc conținutul. Serviciile Disney direct către consumatori Disney+, ESPN+ și Hulu au fost prinse în această luptă. Se preconizează că AVOD va crește în cerere, inventarul de anunțuri AVOD la Disney+, precum și Hulu, Netflix, Inc. (NFLX) și Amazon.com, Inc. (AMZN) Prime Video, ajungând la 300 de milioane de dolari în fiecare lună în 2021. Cheltuielile AVOD sunt de așteptat să atingă o creștere de până la 66 de miliarde de dolari.
Tendință către vizionare gratuită
AVOD oferă abonaților acces la vizionare gratuită și nelimitată, care este susținută de reclame personalizate. În timp ce acest lucru reduce sau elimină un flux de venituri (taxe de abonament), acesta deschide un altul (venituri din reclame). Serviciul poate reduce pierderea abonaților, deoarece abonamentele de streaming se concentrează mai degrabă pe conținut decât pe preț.
Sursă: investopedia.com
Sursă: newsweek.com