O tendință de piață reprezintă direcția generală în care se îndreaptă prețul unui activ. În analiza tehnică, tendințele pieței sunt de obicei identificate folosind acțiunea prețului, liniile de tendință sau chiar mediile mobile cheie. În general, există două tipuri principale de tendințe ale pieței: piața taur (bull) și urs (bear). Piață bull constă într-un trend ascendent susținut, în care prețurile cresc continuu, în timp ce piață bear constă prețurile scad încontinuu într-un trend descendent susținut. În plus, putem identifica și piețe consolidate sau „laterale”, unde nu există o tendință direcțională clară.
Este de remarcat faptul că o tendință de piață nu înseamnă că prețul merge întotdeauna într-o anumită direcție. O piață bull prelungită poate avea tendințe bear mai mici. Este o chestiune de perspectivă, deoarece totul depinde de intervalul de timp la care te uiți. Tendințele pieței pe intervale de timp mai înalte vor avea întotdeauna mai multă semnificație decât tendințele pieței pe intervale de timp mai mici.
Un lucru ciudat despre tendințele pieței este că acela că ele pot fi determinate doar cu o certitudine absolută din retrospectivă. Poate că ați auzit despre conceptul de părtinire retrospectivă, care se referă la tendința oamenilor de a se convinge că au prezis cu acuratețe un eveniment înainte ca acesta să se întâmple. După cum v-ați imagina, părtinirea retrospectivă poate avea un impact semnificativ asupra procesului de identificare a tendințelor pieței și de luare a deciziilor de tranzacționare.
Sursă: academy.binance.com