Compania americană a anunțat investiții de 50 de milioane de dolari într-o instalație LanzaJet din Georgia, care va produce combustibil pe bază de etanol, ca alternativă mai puțin poluantă pentru alimentarea avioanelor. Combustibilul regenerabil a reprezentat mai puțin de 0,1% din cererea globală actuală de carburant pentru avioane de aproximativ 330 de milioane de tone în 2019, a declarat anul trecut banca de investiții Jefferies.
Guvernele și investitorii încurajează această nouă alternativă, oferind stimulente la scară largă producătorilor de biocombustibili. LanzaJet, cu sediul în Chicago, a declarat că se apropie de finalizarea ingineriei de la Biorafinăria Freedom Pines, intenționând ca din 2023 să înceapă să producă 10 milioane de galoane de combustibil pentru aviație durabil (SAF) și motorină regenerabilă pe an din etanol, inclusiv din deșeuri și materii prime. De asemenea, companiile petroliere și cele care comercializează petrol, inclusiv Suncor Energy Inc., British Airways și Shell, susțin demersurile alternativei de combustibil bazată pe etanol prin fonduri serioase.
Casa Albă a declarat în cursul anului trecut că intenționează să reducă emisiile de carbon din aviație cu 20% până în 2030, având în vedere presiunile cu care se confruntă companiile din partea grupurilor ecologiste pentru a-și reduce amprenta de carbon. Administrația Biden a promovat credite fiscale pentru producția de combustibil durabil pentru avioane ca parte a legislației sale Build Back Better, dar care a rămas deocamdată blocată pentru dezbateri în Congres.
Uniunea Europeană își propune, de asemenea, să crească cantitatea de fibre absorbante amestecată în combustibilul de reacție petrolier la 63% până în 2050. Microsoft a creat Fondul pentru inovare climatică în 2020 în intenția de a investi 1 miliard de dolari în următorii patru ani, accelerând în acest fel dezvoltarea tehnologiei de eliminare a carbonului.
Sursă: reuters.com