Producătorul japonez de automobile a anunțat că va cheltui 17,59 miliarde de dolari, pe o perioadă de cinci ani, ca parte a planului de electrificare a vehiculelor din gamă, pentru a-și ajunge din urmă concurenții într-una dintre zonele cu cea mai rapidă creștere pentru producătorii de mașini.
Este pentru prima dată când brand-ul asiatic, unul dintre primii producători de vehicule electrice (EV) de pe piața de masă, care s-a remarcat cu modelul Leaf în urmă cu mai bine de un deceniu, dezvăluie un plan cuprinzător de electrificare. Nissan va cheltui de două ori mai mult decât a făcut-o în ultimii zece ani, simțindu-se amenințată de de rivalii, Toyota Motor Corp și participanții mai noi, cum ar fi Tesla, care continuă să aducă tot mai multe schimbări în ceea ce privește electrificarea domeniului auto.
Nissan a anunțat astăzi că va lansa 23 de vehicule electrificate până în 2030, inclusiv 15 vehicule electrice (EV) și că dorește să reducă costurile bateriilor litiu-ion cu 65% în decurs de opt ani. „Viziunea pe termen lung a producătorului vine într-un moment în care piața ar putea să nu fie atât de receptivă. Se poate spune că reprezintă o creștere uriașă a investițiilor, a declarat Masayuki Otani, analist senior la Securities Japan Ltd.
Producătorul nu s-a angajat însă să abandoneze mașinile pe benzină. Jumătate din mixul său de vehicule va fi electrificat până în 2030, inclusiv hibrizii e-Power. Pe măsură ce se pregătește să concureze pentru a înfrunta o cerere tot mai mare de modele electrice, Nissan a anunțat în luna iulie din 2021 că va investi 1,4 miliarde de dolari împreună cu partenerul său chinez Envision AES, în dezvoltarea unei uzine de baterii în Marea Britanie, destinată să alimenteze circa 100.000 de vehicule pe an, inclusiv un nou model crossover. Rivalii, inclusiv Toyota, care au refuzat să semneze angajamentul de la Glasgow, își măresc și ei producția de baterii.
Sursă: reuters.com