Începând cu anul viitor, va apărea o nouă instituție, după model austriac, care se va ocupa de promovarea alimentelor românești, produse conform unor scheme de calitate, într-un sistem similar parteneriatelor publice-private. Astfel, din luna ianuarie, Agenția de Calitate și Marketing a Produselor Agroalimentare este instituția care se va ocupa de promovarea alimentelor agricole și de garantarea faptului că acestea aparțin unor scheme de calitate.
„Este o entitate, un parteneriat public privat în care Comitetul de Coordonare este format din mediul asociativ și instituții ale statului, cu obiective clare și buget. Agenția va face promovare pe scheme de calitate și va garanta că produsele sunt chiar tradiționale sau montane sau aparțin altor scheme de calitate”, a explicat ministrul Agriculturii, Adrian Oros.
Pentru cei care se întreabă cum se va implementa modelul austriac în țară, aplicat peste tot în Europa, de altfel, finanțarea agenției se va face din bani europeni, din sumele necheltuite alocate inițial, prin PNDR 2014-2020. Până acum, nu s-a cheltuit niciun ban din alocarea totală de 10 milioane de euro din PNDR 2014-2020. De asemenea, din cadrul Casei de Comerț Unirea vor ajuta la comercializarea produselor românești, după ce se vor finaliza problemele administrative și litigiile.
Sursă: economica.net