Producătorul francez nu este de acord cu propunerile Comisiei Europene legate de interzicerea vehiculelor hibride din 2035, astfel că va milita pentru o prelungire a termenului limită, susţinând că o dată mai realistă ar presupune prelungirea perioadei de tranziţie cu încă cinci ani, informează AGERPRES.
Gilles Le Borgne, directorul de inginerie de la Renault Group, a explicat în cadrul Salonului de la Munchen că anul 2040 este o ţintă mult mai realistă, în special pentru Dacia şi pentru șoferii care pun un accent mai mare pe accesibilitate.
„În primul rând, vreau să fiu foarte clar că nu ne opunem la tranziţie, am fost primii care au vândut vehicule electrice şi avem mai multe vehicule de acest tip pe drumurile europene decât orice alt producător. Dar există trei motive clare pentru care credem că prelungirea tranziţiei are sens. Primul, vrem să fim absolut siguri că infrastructura este adecvată cu rata de adoptare a vehiculelor electrice pe baterie”, a declarat Gilles Le Borgne.
Un alt motiv invocat de Le Borgne este modificarea uzinelor la noile tehnologii şi adaptarea forţei de muncă care cer o anumită perioadă de timp, deoarece această schimbare „peste noapte” într-un timp atât de scurt este dificil de realizat, mai ales dacă se iau în calcul lanțul de furnizori.
„Nu militez pentru amânarea termenului limită din motive ce ţin de tehnologie. Noi suntem gata. Am spus că 90% din vehiculele vândute de Renault în 2030 vor fi vehicule electrice pe baterie. Societatea este construită pe libertatea de mişcare însă dacă nu este accesibilă va avea un impact nedorit. Oamenii trebuie să se deplaseze şi o marcă populară cum este Renault trebuie să fie capabilă să le oferă o şansă să facă acest lucru într-un mod practic şi la un preţ accesibil”, a adăugat directorul de inginerie de la Renault Group.
Dacia a dezvăluit recent noul Jogger, primul model hibrid al mărcii și, totodată, primul vehicul din gamă care va beneficia de această tehnologie şi care va deveni astfel cea mai accesibilă mașină de familie hibrid cu 7 locuri de pe piaţă.
Sursă foto: challenges.fr