În ultimii cinci ani, companiile farmaceutice Zentiva, Sun Pharma, GSK, Krka şi Viatri au înregistrat creșteri substanțiale în ceea ce priveşte volumul de medicamente pe care le pun pe piaţa locală. Potrivit unei analize făcute de Ziarul Financiar, pe baza informaţiilor de la compania de cercetare de piaţă Cegedim, acestea și-au crescut volumul cu peste 20%.
„Lansarea de produse noi este un motiv, deoarece au ieşit în ultimii cinci ani foarte multe produse de sub brevet şi atunci producătorii de generice au adus produse noi, mai ieftine. Şi starea de sănătate a populaţiei pare să fie deteriorat dacă creşte numărul de unităţi vândute”, a explicat Dragoş Damian, preşedintele producătorilor români de medicament PRIMER şi CEO al Terapiei Cluj.
Cea mai mare creştere în volum a avut-o Glaxosmithkline, compania britanică, de peste 27%, de la 24 milioane de unităţi în 2015 la 31 milioane în 2020.