Grupul polonez care deţine mărcile Pepco, Poundland şi Dealz, intenţionează ca până în 2024 să creeze aproximativ 13.000 de noi locuri de muncă la nivel european, prin deschiderea de noi magazine, a anunțat Andy Bond, directorul general al companiei, pentru Reuters.
Astfel, cea mai mare parte dintre noile locuri de muncă oferite în urma extinderii portofoliului de centre comerciale vor fi destinate țărilor din Europa Centrală, compania estimând că în urma pandemiei, cumpărătorii se vor orienta către magazinele cu produse mai ieftine. În acest context, pentru a supraviețui acestei perioade, mulți retaileri din Europa și-au închis magazinele, preferând să-și mute activitatea în mediul online. Se pare că Pepco face exact opusul. „Spre deosebire de mulţi retaileri tradiţionali care se confruntă cu probleme, suntem extrem de încrezători în perspectivele noastre de creştere”, a declarat Andy Bond.
În prezent, compania are aproximativ 35.000 de angajaţi în 3.400 de magazine din 16 ţări, iar potrivit surselor, începând din luna septembrie, Pepco își va extinde portofoliul cu un nou centru comercial în Austria, reprezentând cea de-a 17-a piață. În ultimul trimestru din 2021, marca a raportat venituri în valoarea de 1,04 miliarde de euro şi o creştere a vânzărilor de circa 29,3%, cifre comparabile care reflectă impactul pandemiei în aceeaşi perioadă a anului trecut, când magazinele au fost închise.
Grupul Pepco este unul dintre lanţurile de magazine cu cea mai puternică expansiune în țările din Europa de Este, inclusiv în România. În planurile sale de viitor, compania vrea să deschidă încă 200 de unităţi, peste 50 de magazine Dealz şi peste 20 de unităţi Poundland. Grupul comercializează îmbrăcăminte, articole pentru casă şi produse alimentare.