Franţa refuză propunerea Uniunii Europene de a elimina vehiculele poluante din 2045, susţinând o poziţie mai îngăduitoare. Statul francez dorește eliminarea acestor automobile spre finalul deceniului următor și, totodată, mai mult timp pentru mașinile hibrid, informează Bloomberg.
În contextul în care Comisia Europeană intenţionează să ceară scăderea emisiilor de carbon cu 65% începând din 2030 și să fie reduse la zero din 2035, guvernul de la Paris, reprezentat de preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron, vizează o țintă mai scăzută, potrivit căreia emisiile de carbon să fie reduse cu 55% până în 2030, iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai lungă de timp.
Comentariile vin în urma unei întâlniri la care au participat mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, printre care Stellantis NV şi Renault SA, dar și reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la tehnologia EV. Interzicerea mașinilor cu ardere internă din 2035 face parte dintr-un plan ambiţios destinat să alinieze economia europeană cu noile obiective climatice, informează Digi24. Totodată, în urma discuțiilor, am putea să ne așteptăm la o eliminare timpurie a mașinilor hibrid decât se aşteaptă unii directori din industria auto şi lideri sindicali.
Poziţia defensivă pe care Franța o ocupă în contextul dat semnalează că ar putea exista o dispută în interiorul Uniunii Europene, cu privire la noile prevederi climatice şi cum vor afecta acestea industria auto. „Ştim că nu există alte opţiune decât trecerea la automobilele electrice. Ceea ce este important este să ne pregătim în avans”, a declarat Jean-Marie Robert, reprezentant al confederaţiei sindicale CFDT, care a participat la întâlnirea cu Emmanuel Macron.