Trei dintre cei mai importanți producători de camioane din Europa intenționează să înfiinţeze o societate mixtă pentru a dezvolta o reţea de încărcare EV pentru autobuzele şi camioanele care circulă pe distanţe lungi, transmite Reuters.
Principalul obstacol în planul producătorilor de extindere a infrastructurii EV este o reprezintă adoptarea în masă a vehiculelor electrice, clienţii fiind îngrijoraţi că nu vor avea suficiente staţii de încărcare pentru a-și duce până la capăt călătoriilor pe distanțe lungi.
Ca răspuns, în contextul acoperirii unei arii extinse, societatea mixtă formată din cele trei grupuri, cu sediul la Amsterdam, vor instala și opera cel puţin 1.700 de puncte de încărcare în următorii cinci ani. Prin urmare, acordul dintre cele trei companii concurente vizează o investiție comună de 500 milioane de euro, fiecare deținând participaţii egale. Lucrările vor începe în cursul anului viitor.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează un necesar de până la 50.000 de stații de încărcare performante până în 2030. Gruendler susține că va fi nevoie de aproximativ 10 miliarde de euro pentru a electrifica complet infrastructura din Europa până în 2050.
Luna trecută, ca parte a planurilor de a grăbi electrificarea, Daimler a intensificat parteneriatul cu producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology (CATL). Pe fondul lansării de modele pur electrice pentru a respecta reglementările stricte cu privire la emisiile de carbon prevăzute în Uniunea Europeană, producătorii auto depun eforturi mari pentru a-şi reduce dependenţa de baterii construite în Asia.
Sursă foto: scania.com