Gigantul american este în stadiul preliminar al negocierilor cu firmele chineze CATL şi BYD în vederea furnizării de baterii pentru vehiculul său electric, relatează Reuters. În contextul politic actual, nu este clar dacă Apple va încheia un acord cu CATL sau cu BYD.
Condiţia pusă de compania americană pentru potenţialii furnizori de baterii constă în construirea facilităţilor de producţie în Statele Unite, deşi cei doi producători sunt reticenți în ceea ce privește dezvoltarea de fabrici pe continentul american din cauza preocupărilor legate de costuri și tensiunilor politice dintre Washington și Beijing. Până în acest moment, reprezentanţii celor trei companii nu au dorit să comenteze informaţia.
Contemporary Amperex Technology Co (CATL) şi BYD Co. se află în topul companiilor globale, producătoare de baterii pentru industria auto. Se pare că printre clienții CATL se află şi gigantul american Tesla. Negocierile vin într-un moment în care autorităţile de la Washington caută să atragă cât mai mulţi producători de vehicule electrice, acordând subvenţii, relatează Financiarul.
În prezent, pentru a face față cererii aflate într-o continuă creștere la nivel mondial, după ce producătorii de automobile au accelerat electrificarea vehiculelor, cei mulţi producători de baterii îşi majorează producţia. În acest fel, presa internațională anunţa că firma chineză CATL vrea să construiască în Shanghai o nouă fabrică de baterii de dimensiuni mai mari pentru industria auto, în apropiere de uzina Tesla din China.
De cealaltă parte, Apple înregistrează progrese tehnologice mari, având în vedere că până vrea să-și îndeplinească obiectivul de a scoate pe piață mașinile fără şofer, iar până în 2024 să construiască un vehicul de pasageri echipat cu propria sa baterie inovativă.
Eforturile gigantului american în ceea ce privește „Proiectul Tiran” ce face referire la tehnologia unei conduceri autonome, au debutat în 2014, când Apple a început să proiecteze propriul său vehicul de la zero. La un moment dat, firma a abandonat procedurile din domeniul tehnologiei pentru mașinilor autonome cu scopul de a se concentra pe software, reluându-și, astfel, obiectivele.