Rapoartele financiare de la sfârșitul anului trecut încep să contureze impactul pandemiei asupra industriei restaurantelor. McDonald’s România, liderul pieţei în acest segment, a înregistrat câștiguri cu puțin sub 180 milioane de euro pentru 2020, faţă de anul precedent când profitul brut a indicat peste 194 milioane de euro, conform datelor din raportul grupului.
Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% față de 2019, în contextul pandemiei de Covid-19 care a afectat puternic piaţa de restaurante la nivel mondial. Pe plan național, businessul este operat în sistem de franciza Premier Capital, care administrează, totodată, şi reţelele din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania şi Malta.
Per ansambli, potrivit Ziarului Financiar, afacerile companiei au scăzut cu circa 6,5% față de 2019 din cauza pandemiei, iar cea mai afectată filială a grupului este cea din Malta care a scăzut cu 15,7%. Pe locul doi se situează declinul din Grecia și România de 8%, iar în țările baltice, câștigurile au scăzut cu 1-3%. În total, veniturile cumulate al celor şase pieţe s-a apropiat de 320 milioane de euro, România contribuind cu mai bine de jumătate din această sumă.