Piata de publicitate online din Bulgaria este estimata la circa 89 milioane euro pentru anul acesta, in timp ce piata din Romania inregistreaza 377 milioane euro si un ritm de crestere similar de 13%. Potrivit estimarilor MOCAPP, raportate la volumul pietei de Influencer Marketing la nivel european, Bulgaria inregistreaza 1,5 milioane de eruo, in timp ce Romania undeva intre 8 si 12 milioane de euro anual.
„In 2021 MOCAPP faciliteaza primele campanii de Influencer Marketing in Bulgaria pentru branduri cu care colaboram in regiune, iar informatiile despre piata, onorarii si indicatori de performanta sunt o premisa importanta atunci cand iti stabilesti, ca brand, bugetele alocate in astfel de campanii, dar si asteptsrile pe care le poti avea in relatie cu influencerii. Scopul acestui studiu este sa oferim brandurilor o transparenta crescuta in ceea ce priveste performantele influencerilor, iar in lunile urmatoare vom putea anunta si primele studii de caz pe campaniile derulate. Piataa din Bulgaria este o tinta relevanta pentru MOCAPP incepand din acest an” a declarat Florin Grozea, directotul executiv si fondatorul MOCAPP (sursa citate de Revista Biz).
Conform studiului realizat de MOCAPP si HypeAuditor despre costurile si eficienta campaniilor cu influenceri de pe Instagram, care a avut la baza analiza a 9.216 conturi din Romaia si 6.682 conturi din Bulgaria, Valoarea Media Obtinuta (EMV) cu ajutorul unei metodologii brevetate arata cat ar fi costat obtinerea aceleiasi acoperiri prin intermediul retelelor sociale platite, in randul publicului cu date demografice similare.