Vrei ca blogul tău să fie pe primul loc în căutările Google? Ți-ar plăcea să ajungi la oamenii relevanți, prin conținutul pe care îl publici pe blog? Atunci, folosește cuvinte sau expresii cheie.
O campanie SEO (search engine optimisation) fără o analiză meticuloasă și un proces prin care să identifici și să integrezi cuvintele cheie relevante în conținutul publicat, șansele de a avea un blog de succes sunt mici. Inițierea unei astfel de campanii ‘la întâmplare’ este sortită eșecului.
Dar ce sunt cuvintele cheie?
Când vrem să căutăm informații despre ceva anume, un produs sau un serviciu, tastăm în motoarele de căutare cuvintele respective, cele pe care noi le considerăm relevante pentru interogarea noastră. Acestea sunt cuvinte sau expresii cheie, care sunt folosite, ulterior în stategiile SEO pentru, pentru ca utilizatorul, sa poată primi, răspunsul pe care îl așteptă.
Cuvântul cheie este unul dintre cele mai importante elemente ale unei strategii SEO, indiferent de tipul de conținut pe care vrei să-l faci cunoscut în mediul online.
Procesul de identificare a cuvintelor cheie, numit și Keyword Research, este unul care trebuie făcut cu maximă atenție. Nu tot ceea ce crezi tu ca s-ar potrivi poate fi cu adevărat relevant pentru afacerea ta.
Spre exemplu, dacă vrei să afli care sunt cele mai căutate cuvinte cheie pe Google, poți afla tendințele și interesele oamenilor, într-o anumită perioadă de timp, dar nu întotdeauna, acest lucru poate fi 100% relevant pentru blogul tău, sfaturi de la Mihai Chițoiu – expert Search Engine Optimization.
De ce este important procesul de Keyword Research?
Important nu este doar să le folosești, ci să o faci în mod strategic și optimizat pentru produsul sau serviciul tău, pentru publicul tău țintă. Gândește-te la situația în care conținutul tău folosește cuvinte diferite de cele pe care le caută publicul la care vrei să ajungi. Nu te vor găsi niciodată.
Un research de calitate te va ajuta să înțelegi ce caută potențialii tăi clienți, te va ajuta să vezi cum gândesc, ce cuvinte folosesc în căutarea subiectelor/produselor/serviciilor de care sunt interesați, vei afla care este vocea acestora, cum se exprimă dar, le și poți oferi, răspunsul sau soluția la interogarea lor.
Dacă ai aflat ce cuvinte folosesc, vei putea crea un plan de conținut cu subiectele de interes pentru optimizarea acestuia, și astfel vei putea oferi răspunsul la întrebările pe care ei le adresează pe google, la nevoile pe care le au.
Ce își doresc utilizatorii?
O strategie SEO ar trebui să se preocupe de răspunsurile la întrebările pe care le au utilizatorii și pe oferirea de soluții optime la problemele acestora. Ceea ce înseamnă că fiecare întrebare are nevoie de un răspuns specific.
Când un utilizator introduce un cuvânt/frază cheie în motoarele de căutare, este clar că acea persoană caută ceva de care este interesat, iar tu trebuie să analizezi și să descoperi intenția din spatele acelui cuvânt/fraze cheie.
Pentru a descoperi detalii despre ceea ce oamenii caută, ai posibilitatea sa examinezi tipul de pagini care se clasifică pentru unele căutări. Ce înseamnă asta? Motorul de căutare afișează pagini de produse sau articole cu conținut de informare pe diverse bloguri, videoclipuri, ceea ce reprezintă un indiciu cu privire la ceea ce google crede că este intenția de căutare a unei persoane.
Așadar, identifică nevoile oamenilor, află ce își doresc. Gândește-te și la obiectivele din spatele a ceea ce ei caută. Atunci, conținutul tău va fi unul potrivit care te va urca în prima pagină pe google.
Când stabilești cuvintele cheie relevante pentru blog, alege-le pe cele care exprima 100% ceea ce oferi, pentru a ajunge la persoanele potrivite.
În acest mod, când o persoană va căuta ceva anume, conținutul tău va putea să apară în funcție de asemănarea cuvintelor cheie pe care le-ai ales cu ceea ce caută ea pe Google.
Cum alegem cuvintele cheie potrivite? Keyword research
Mai întâi de toate, gândește-te la scopul blogului tău, și în funcție de asta folosește tipurile de cuvinte cheie potrivite.
Criterii de alegere a cuvintelor cheie:
- relevanța paginii căreia dorești să le atribui;
- intenția de căutare a utilizatorului;
- numărul mediu de căutări lunare;
- competiția existentă, care poate fi redusă, medie sau ridicată.
Aici, intervin și experții de la edukiwi.ro, care au pregătit pentru tine materiale premium, cum ar fi webinariile live pe diverse subiecte ce țin de SEO, marketing, dar și alte domenii care te interesează. Aceste resurse deosebit de utile reprezintă o forță majoră dacă vrei să schimbi ceva în viața ta pe plan personal sau profesional. Este locul în care vei învăța că experiențele te ajută să crești, să evoluezi.