Cum generează Facebook (Meta) cea mai mare parte a veniturilor sale din vânzarea de spațiu publicitar? 

Meta Platforms Inc. (FB), compania care deține Facebook, câștigă în primul rând bani prin vânzarea de spațiu publicitar pe diferitele sale platforme de socializare. Aceste platforme includ site-uri web și aplicații mobile care permit utilizatorilor posibilitatea de a se conecta și de a comunica cu familia și prietenii – rețeaua socială Facebook, aplicația de partajare a fotografiilor și videoclipurilor Instagram și aplicațiile de mesagerie Messenger și WhatsApp. 

Compania oferă, de asemenea, un ecosistem care permite utilizatorilor să se conecteze prin produsele sale VR Oculus, însă în ultimii ani a început să se concentreze mai mult pe produsele și serviciile sale de realitate augmentată și virtuală, ca parte a planului său de a construi metaversul. 

Cea mai mare parte a veniturilor sale din vânzarea de spațiu publicitar, însă Meta concurează  cu mai multe companii care vând publicitate către marketeri, precum și cu businessuri care oferă platforme de comunicare și partajare a conținutului între diferitele rețele sociale ale utilizatorilor. Principalii concurenți de pe listă sunt Apple Inc. (AAPL), Google și YouTube de la Alphabet Inc. (GOOGL), Tencent Music Entertainment Group (TME), Amazon.com (AMZN) și Twitter Inc. (TWTR). 

Începând cu al patrulea trimestru din 2021, Meta își descompune acum rezultatele financiare în următoarele două segmente: Family of Apps (FoA), care include principala platformă de socializare a companiei, Facebook, precum și Instagram, Messenger, WhatsApp și alte servicii; și Reality Labs (RL), care include produsele și serviciile de realitate augmentată și virtuală ale companiei. Meta raportează veniturile și profiturile pentru ambele segmente. 

Family of Apps (FoA)

Segmentul Family of Apps (FoA) captează toate veniturile pe care Meta le generează din vânzarea de publicitate către agenții de marketing, care cuprinde aproape toate veniturile totale ale companiei. Reclamele sunt afișate pe principalul site de rețea socială al Meta, Facebook, precum și pe Instagram, Messenger și alte site-uri web sau aplicații mobile afiliate terților. Specialiștii în marketing plătesc pentru anunțuri în funcție de numărul de afișări livrate sau de numărul de acțiuni, cum ar fi clicurile, întreprinse de utilizatori.

Segmentul FoA a înregistrat venituri de 32,8 miliarde USD în T4 FY 2021, reprezentând mai mult de 97% din veniturile totale ale companiei. Veniturile pentru segment au crescut cu 19,9% comparativ cu trimestrul din anul precedent. Segmentul a înregistrat un profit de 15,9 miliarde de dolari.

Segmentul Reality Labs 

Segmentul Reality Labs este compus din hardware, software și conținut de realitate augmentată și virtuală Meta – tehnologii cheie folosite în construirea metaversului. Segmentul a raportat venituri de 877 milioane USD în T4 FY 202, în creștere cu 22,3% comparativ cu trimestrul din anul precedent. 

Reality Labs a raportat o pierdere operațională de 3,3 miliarde USD în trimestrul al patrulea, reducând astfel venitul total din exploatare al companiei. Pierderea a fost semnificativ mai mare decât cu un an în urmă când rapoartele au indicat 2,1 miliarde USD. 

Sursă: investopedia.com

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>