Comerțul electronic cu amănuntul (E-tailing) se referă la vânzarea de bunuri și servicii prin internet. Poate include vânzări de produse și servicii business-to-business (B2B) sau business-to-consumer (B2C). E-tailing-ul cere companiilor să-și adapteze modelele de afaceri pentru a capta vânzările pe internet, care pot include construirea de canale de distribuție, cum ar fi depozite, pagini web de internet și centre de expediere a produselor.
Cum funcționează E-tailing?
Comerțul electronic cu amănuntul include o gamă largă de companii și industrii. Cu toate acestea, există asemănări între majoritatea companiilor de e-tailing, care includ un site web captivant, strategie de marketing online, distribuție eficientă a produselor sau serviciilor și analiza datelor clienților.
E-tailingul de succes necesită un branding puternic. Site-urile web trebuie să fie captivante, ușor de navigat și actualizate în mod regulat pentru a satisface cerințele în schimbare ale consumatorilor. Produsele și serviciile trebuie să iasă în evidență spre deosebire de ofertele concurenților și să adauge valoare vieții consumatorilor. De asemenea, ofertele unei companii trebuie să aibă prețuri competitive, astfel încât consumatorii să nu favorizeze o afacere față de alta doar din motive de preț.
Comercianții electronici au nevoie de rețele de distribuție prompte și eficiente. Consumatorii nu pot aștepta perioade lungi de timp pentru livrarea produselor sau serviciilor. Transparența în practicile de afaceri este, de asemenea, importantă, astfel încât consumatorii să aibă încredere și să rămână loiali unei companii. Există multe moduri în care companiile pot obține venituri online. Desigur, prima sursă de venit este prin vânzarea produsului lor către consumatori sau întreprinderi.
Atât companiile B2C, cât și B2B pot câștiga venituri prin vânzarea serviciilor printr-un model bazat pe abonament, cum ar fi Netflix, care percepe o taxă lunară pentru accesul la conținut media. Veniturile pot fi obținute și prin publicitate online. De exemplu, Meta, fostul Facebook, câștigă bani în principal din reclamele plasate prin intermediul platformei sale de companii care doresc să vândă milioanelor de abonați care își verifică periodic paginile.
Exemple de E-tailing
Amazon este cel mai mare retailer online din lume, oferind produse de consum și abonamente prin intermediul site-ului său web. Potrivit acestuia, compania a generat peste 280 de miliarde de dolari în venituri în 2019, în timp ce a postat peste 11,6 miliarde de dolari în profit sau venit net. Printre alți e-taileri, care operează exclusiv online și concurează cu Amazon, se numără Overstock și Alibaba Group (BABA). Pentru anul fiscal 2020, Alibaba a generat venituri anuale de aproape 72 de miliarde de dolari, în timp ce a înregistrat un profit sub 19,8 miliarde de dolari.
Sursă: investopedia.com