Ce este comerțul electronic (e-commerce)? 

Termenul de comerț electronic (e-commerce) se referă la un model de afaceri care permite companiilor și persoanelor fizice să cumpere sau să vândă bunuri și servicii pe Internet. Comerțul electronic operează în patru segmente majore de piață și poate fi realizat pe computere, tablete, smartphone-uri și alte dispozitive inteligente. Aproape fiecare produs și serviciu imaginabil este disponibil prin tranzacții de comerț electronic, inclusiv cărți, muzică, bilete de avion și servicii financiare, cum ar fi investițiile în acțiuni și serviciile bancare online. Ca atare, este considerată o tehnologie disruptivă.

Înțelegerea comerțului electronic 

Comerțul electronic implică mai multe părți, împreună cu schimbul de date sau de monedă pentru a procesa o tranzacție. Face parte din marea industrie cunoscută sub numele de afaceri electronice (e-business), care implică toate procesele necesare pentru a conduce o companie online. Acest proces a ajutat business-urile, în special cele cu o rază îngustă, cum ar fi întreprinderile mici, să obțină acces și să stabilească o prezență mai largă pe piață, oferind canale de distribuție mai ieftine și mai eficiente pentru produsele sau serviciile lor. 

Furnizarea de bunuri și servicii nu este atât de ușoară pe cât pare. Este nevoie de multă cercetare care să vizeze produsele și serviciile pe care doriți să le vindeți, piața, publicul, concurența, precum și costurile de afaceri așteptate. Următorul pas constă în realizarea unui brand. Trebuie să veniți cu un nume și să înființați o structură juridică, cum ar fi o corporație. 

După ce ați trecut prin toți acești pași, configurați un site de comerț electronic cu o poartă de plată. De exemplu, proprietarul unei mici afaceri care conduce un magazin de rochii poate crea un site web care să-și promoveze hainele și alte produse conexe online și să le permită clienților să efectueze plăți cu un card de credit sau printr-un serviciu de procesare a plăților, cum ar fi PayPal.

Considerații generale 

Comerțul electronic a schimbat modul în care oamenii cumpără și consumă produse și servicii. Din ce în ce mai mulți indivizi apelează la computerele și dispozitivele inteligente pentru a comanda bunuri, care pot fi livrate cu ușurință la domiciliu. Ca atare, comerțul electronic a perturbat peisajul comerțului cu amănuntul. 

Amazon și Alibaba au câștigat o popularitate considerabilă, forțând comercianții cu amănuntul tradiționali să facă o serie de schimbări în modul de manageria o afacere. Pentru a nu fi mai prejos, vânzătorii individuali s-au implicat din ce în ce mai mult în tranzacții de comerț electronic prin intermediul propriilor site-uri web personale. Și piețele digitale, cum ar fi eBay sau Etsy, servesc drept schimburi în care grupurile de cumpărători și vânzători se reunesc pentru a desfășura afaceri. 

Sursă: investopedia.com

Articolul precedent

Comerț cu amanuntul electronic (E-tailing) – ce este și cum funcționează?

Cum putem face un canal de distribuție mai eficient?

Articolul urmator
Articolul precedent

Comerț cu amanuntul electronic (E-tailing) – ce este și cum funcționează?

Cum putem face un canal de distribuție mai eficient?

Articolul urmator