4 concepte economice pe care consumatorii trebuie să le cunoască  

În timp ce înțelegerea de bază a teoriei economice nu este percepută ca fiind la fel de importantă precum echilibrarea bugetului gospodăriei sau cum să înveți să conduci o mașină, forțele care stau la baza studiului economiei influențează fiecare moment al vieții noastre. La cel mai elementar nivel, economia încearcă să explice cum și de ce facem alegerile de cumpărare de zi cu zi. Patru concepte economice cheie – deficit, cerere și ofertă, costuri și beneficii și stimulente – pot ajuta la explicarea multor decizii pe care le iau oamenii. 

Deficiență 

Toată lumea înțelege deficitul, indiferent dacă este conștient de aceasta sau nu, deoarece mulți experimentează efectele sale. Lipsa explică problema economică de bază conform căreia resursele sunt limitate pentru a satisface dorințele. Această realitate îi obligă pe oameni să ia decizii cu privire la cel mai eficient mod de a aloca resursele, astfel încât să fie îndeplinite cât mai multe dintre priorități. 

Cerere și ofertă 

Un sistem de piață este condus de cerere și ofertă. Luând exemplul berii, dacă mulți oameni doresc să cumpere bere, cererea de bere este considerată mare. Drept urmare, puteți percepe mai mult pentru bere și puteți câștiga mai mulți bani în medie folosind grâu pentru a face bere decât folosind grâu pentru a face făină. 

Ipotetic, acest lucru ar putea duce la o situație în care mai mulți oameni încep să producă bere și, după câteva cicluri de producție, există atât de multă bere pe piață — oferta de bere crește — încât prețul berii scade. Deși acesta este un exemplu extrem și excesiv de simplificat, la nivel de bază, conceptul de cerere și ofertă ajută la explicarea de ce produsul popular de anul trecut este la jumătate din prețul anului următor. 

Costuri și beneficii 

Conceptul de costuri și beneficii este legat de teoria alegerii raționale (și așteptările raționale) pe care se bazează economia. Când economiștii spun că oamenii se comportă rațional, înseamnă că oamenii încearcă să maximizeze raportul dintre beneficii și costuri în deciziile lor. Dacă cererea de bere este mare, fabricile de bere vor angaja mai mulți oameni pentru a produce și mai multă bere, dar numai dacă prețul berii și cantitatea pe care o vând justifică costurile suplimentare ale salariului lor și materialele necesare pentru a mări producția. 

În mod similar, consumatorul va cumpăra cea mai bună bere pe care și-o permite din magazin. Conceptul de costuri și beneficii este aplicabil altor decizii care nu au legătură cu tranzacțiile financiare. Studenții de la universitate efectuează zilnic analize cost-beneficiu alegând să se concentreze pe anumite cursuri pe care le-au considerat mai importante pentru succesul lor. Uneori, acest lucru înseamnă chiar reducerea timpului pe care îl petrec studiind pentru cursuri pe care le consideră mai puțin necesare. 

Deși economia presupune că oamenii sunt în general raționali, multe dintre deciziile pe care le iau sunt de fapt emoționale și nu maximizează propriul nostru beneficiu. De exemplu, domeniul reclamei exploatează tendința oamenilor de a acționa irațional. Reclamele încearcă să activeze centrii emoționali ai creierului nostru și să ne păcălească pentru a supraestima beneficiile unui anumit articol. 

Totul constă în stimulente 

Dacă sunteți părinte, șef, profesor sau orice persoană cu responsabilitatea de supraveghere, probabil că ați fost în situația de a oferi o recompensă – sau un stimulent – ​​pentru a crește probabilitatea unui anumit rezultat. Stimulentele economice explică modul în care operarea cererii și ofertei încurajează producătorii să furnizeze bunurile pe care le doresc consumatorii, iar consumatorii să economisească resursele limitate. 

Când cererea consumatorilor pentru un bun crește, atunci prețul de piață al bunului crește la rândul său, iar producătorii au un stimulent să producă mai mult bun, deoarece pot primi un preț mai mare. Pe de altă parte, atunci când deficitul tot mai mare de materii prime sau inputuri pentru un anumit bun determină creșterea costurilor și reducerea ofertei, atunci prețul perceput crește, iar consumatorii sunt stimulați să economisească din consumul de bunuri și să-l folosește pentru cele mai apreciate utilizări. 

În exemplul unei fabrici de bere, proprietarul dorește să crească producția, așa că decide să ofere un stimulent – ​​un bonus – schimbului care produce cele mai multe sticle de bere într-o zi. Berăria are două dimensiuni de sticle: o sticlă de 500 de mililitri și o sticlă de un litru. În câteva zile, ei văd că numărul de producție crește de la 10.000 la 15.000 de sticle pe zi. 

Problema constă în faptul că stimulentul pe care l-au oferit s-a concentrat pe lucrul greșit – numărul de sticle, mai degrabă decât pe volumul de bere. Încep să primească apeluri de la furnizori care se întreabă când vor veni comenzile sticlelor de un litru. Oferind un bonus pentru numărul de sticle produse, proprietarul a decis ca schimburile concurente să câștige un avantaj doar îmbuteliind sticlele mai mici. 

Atunci când stimulentele sunt aliniate corect cu obiectivele organizaționale, beneficiile pot fi excepționale. Aceste practici includ împărțirea profitului, bonusurile de performanță și deținerea de acțiuni ale angajaților. Cu toate acestea,  stimulentele pot da greșit dacă criteriile pentru a determina dacă acestea au fost îndeplinite nu se aliniază cu obiectivul inițial. De exemplu, bonusurile de performanță prost structurate i-au determinat pe unii directori să ia măsuri care să îmbunătățească rezultatele financiare ale companiei într-un timp scurt – doar suficient pentru a obține bonusul. Pe termen lung, aceste măsuri s-au dovedit apoi dăunătoare companiei. 

Economia este o știință sumbră 

Lipsa este ceea ce stă la baza întregii economii, o interpretare a motivului pentru care economia este uneori denumită știința sumbră. Oamenii fac în mod constant alegeri care sunt determinate de costurile și beneficiile lor. La nivel personal, deficitul înseamnă că trebuie să facem alegeri în funcție de stimulentele care ni se oferă și în funcție de diferitele cursuri de acțiune. La nivel de piață, impactul a milioane de oameni care fac alegeri creează forțele cererii și ofertei. 

Sursă: investopedia.com

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>