Un antreprenor este o persoană care creează o nouă afacere, suportând majoritatea riscurilor și bucurându-se de toate recompensele. Procesul de înființare a unei afaceri este cunoscut sub numele de antreprenoriat. Antreprenorul este văzut în mod obișnuit ca un inovator, o sursă de idei noi, bunuri, servicii și afaceri/sau proceduri.
Antreprenorii joacă un rol cheie în orice economie, folosind abilitățile și inițiativa necesare pentru a anticipa nevoile și pentru a aduce noi idei pe piață. Antreprenoriatul care se dovedește a fi de succes în asumarea riscurilor creării unui start-up este răsplătit cu profituri, faimă și oportunități de creștere continuă. Antreprenoriatul care eșuează are ca rezultat pierderi și o prevalență mai mică pe piețe pentru cei implicați.
Cum funcționează antreprenoriatul
Antreprenoriatul este una dintre resursele pe care economiștii le cataloghează ca fiind parte integrantă a producției, celelalte trei fiind pământul/resurse naturale, forța de muncă și capitalul. Un antreprenor calificat le combină pentru a produce bunuri sau a furniza servicii.
De obicei, aceștia creează un plan de afaceri, angajează forță de muncă, achiziționează resurse, obține finanțare și oferă conducere și management pentru afacere. Antreprenorii se confruntă de obicei cu multe obstacole atunci când își construiesc companiile. Cele trei pe care mulți dintre ei le citează ca fiind cele mai provocatoare sunt următoarele:
- Depășirea birocrației
- Angajarea talentului
- Obținerea finanțării
Cum să devii un antreprenor
Spre deosebire de profesiile tradiționale, unde adesea există o cale definită de urmat, drumul către antreprenoriat este mistificator pentru majoritatea. Ceea ce funcționează pentru un antreprenor ar putea să nu funcționeze pentru următorul și invers. Acestea fiind spuse, există o serie de pași generali pe care majoritatea, dacă nu toți, antreprenorii de succes i-au urmat:
Asigurarea stabilității financiare
Acest prim pas nu este o cerință strictă, dar cu siguranță este una recomandată. Gândiți-vă la începuturile Facebook, acum Meta, în perioada când fondatorul Mark Zuckerberg era doar un student universitar. O aprovizionare adecvată de numerar și asigurarea unei finanțări continue nu poate decât să ajute un antreprenor aspirant să-și sporească personalul, oferindu-i mai mult timp pentru a lucra la construirea unei afaceri de succes, mai degrabă decât să-și facă griji pentru a câștiga bani rapid.
Construiește un set divers de abilități
Odată ce o persoană primește finanțări solide, este important să construiască un set divers de abilități și apoi să le aplice în lumea reală. Construirea unui set de abilități poate fi obținută prin învățarea și încercarea de noi sarcini în lumea reală. Odată construit, acesta oferă unui antreprenor un set de instrumente pe care se poate baza atunci când se confruntă cu inevitabilitatea situațiilor dificile.
Este necesar să mergi la facultate pentru a deveni un antreprenor de succes? Mulți antreprenori celebri sunt renumiți pentru că au abandonat facultatea: Steve Jobs, Mark Zuckerberg sau Larry Ellison. Deși mersul la facultate nu este necesar pentru a construi o afacere de succes, îi poate învăța pe tineri multe despre cum merg lucrurile în alte moduri. Aceștia ar putea fi o abatere de la normă? Oamenii care au construit afaceri de succes s-au specializat în multe subiecte diferite și, făcând acest lucru, vă pot deschide ochii către un mod diferit de gândire care vă poate ajuta să vă înființați afacerea.
Consumul de conținut specializat
Pe cât de importantă este construirea unui set divers de abilități, nevoia de a consuma o gamă diversă de conținut este la fel de importantă. Acest conținut poate fi sub formă de podcasturi, cărți, articole sau prelegeri. Important este ca informațiile, indiferent de canalul de consum, să fie cât mai variate. Un antreprenor aspirant ar trebui să se familiarizeze întotdeauna cu lumea din jurul său, astfel încât să poată privi industriile cu o perspectivă nouă, oferindu-le capacitatea de a construi o afacere în jurul unui anumit sector.
Identificarea problemelor de rezolvat
Prin consumul de conținut, un antreprenor aspirant este capabil să identifice diverse probleme de rezolvat. Este important să combinați pașii trei și patru, astfel încât să fie posibil să identificați o problemă de rezolvat, analizând diverse industrii ca un străin. Acest lucru oferă adesea unui antreprenor aspirant abilitatea de a observa o problemă pe care alții nu ar putea să o vadă.
Rezolvarea problemei identificate
Startup-urile de succes rezolvă un „punct de durere” specific pentru alte companii sau pentru public. Acest lucru este cunoscut sub numele de „adăugarea de valoare în cadrul problemei”. Numai prin adăugarea de valoare la o anumită problemă, un antreprenor devine de succes. Să presupunem, de exemplu, că procesul de efectuare a unei programari la dentist este complicat pentru pacienți și ca urmare stomatologii pierd clienți. Valoarea ar putea fi construirea unui sistem de programare online care ușurează sistematizarea programărilor.
Prezența în Social Media
Majoritatea antreprenorilor au nevoie de ajutor la acest capitol. Lumea afacerilor este una tăioasă și obținerea oricărui ajutor va contribui și va reduce timpul necesar pentru realizarea unei afaceri de succes. Rețelele sunt esențiale pentru orice nou antreprenor. Întâlnirea cu oamenii potriviți vă poate oferi contacte din industria în care activați, cum ar fi furnizori sau finanțatori.
Participarea la conferințe, trimiterea de e-mailuri și consolidarea relațiilor cu afaceriștii din industrie te va ajuta să ieși în lume și să descoperi oamenii care au potențialul de a te ghida. Odată ce ai intrat în cercul oamenilor potriviți, consolidarea unei afaceri devine mult mai ușoară.
Puterea exemplului
Fiecare antreprenor trebuie să fie un lider în cadrul companiei sale. Îndeplinirea cerințelor de zi cu zi nu va duce la succes. Un lider trebuie să muncească din greu, să-și motiveze și să-și inspire angajații pentru a-și atinge cel mai bun potențial, ceea ce va duce la succesul companiei. Apple și Steve Jobs, Bill Gates și Microsoft, Bob Iger și Disney și mulți alții s-au remarcat în relația cu angajații, reprezentând un exemplu de urmat pentru aceștia.
Sursă: investopedia.com