Ce credeți că au în comun poveștile antreprenorilor de succes? Aceste afaceri antreprenoriale implică invariabil oameni muncitori care se cufundă în lucruri de care sunt pasionați în mod natural. Pasiunea este, fără îndoială, cea mai importantă caracteristică pe care trebuie să o îndeplinească un antreprenor de succes. Iată o serie de atribute care nu trebuie să lipsească unui afacerist.
1. Versatilitate
Contactul direct cu clienții este cea mai ușoară modalitate de a obține un feedback sincer din partea publicului țintă. Prin urmare, puteți aborda o serie de îmbunătățiri pentru a evolua pe piețele targetate. Acest lucru nu numai că îi face pe clienți să se simtă împuterniciți, dar clienții mai fericiți au mai multe șanse să recomande serviciile altora.
Asistența personală în convorbirile cu clienții este unul dintre cele mai semnificative avantaje competitive pe care le dețin antreprenorii. Într-o perioadă de reacție high-tech, în care clienții sunt frustrați de răspunsurile automate și de meniurile cu tonuri tactile, vocea umane este o modalitate sigură de a atrage noi clienți și de a-i face pe cei existenți să se simtă apreciați, un fapt important, având în vedere că aproximativ 80% din totalul afacerilor se bazează pe relație de fidelitate.
2. Flexibilitate
Indiferent dacă modificați designul produsului sau modificați alimentele dintr-un meniu, găsirea locului perfect necesită încercări și erori. Fostul președinte și CEO al Starbucks, Howard Schultz, a crezut inițial că redarea muzicii de operă italiană în difuzoarele magazinului ar accentua experiența de cafenea italiană pe care încerca să o reproducă. Dar clienții vedeau lucrurile diferit și nu părea să le placă. Drept urmare, Schultz a renunțat la opera și a introdus în schimb scaune confortabile.
3. Chibzuință financiară
Cheia pentru pentru a supraviețui pe piețele concurente este o contabilitate riguroasă a veniturilor versus cheltuieli. Și, având în vedere că majoritatea afaceri noi nu obțin profit în primul an, punând bani deoparte pentru această situație, antreprenorii pot contribui la atenuarea riscului de a nu ajunge la fonduri.
În legătură cu acest lucru, este esențial să păstrați costurile personale și cele de afaceri separate și să nu faceți niciodată fonduri de afaceri pentru a acoperi costurile vieții de zi cu zi. Desigur, este important să vă plătiți un salariu realist, care să vă permită să acoperiți esențialul, dar nu mult mai mult, mai ales acolo unde sunt implicați investitori.
4. Rezistență
Consolidarea și managementul propriei afaceri sunt două etape extrem de dificil, mai ales dacă începi un business de la zero. Este nevoie de mult timp, dăruire și pozitivitate în urma posibilelor eșecuri. Un antreprenor de succes trebuie să dea dovadă de rezistență la toate dificultățile cu care o să se confrunte și să avanseze. Lansarea unei afaceri este un proces de învățare și, ca orice orice alt proces de învățare, vine cu frustrări, mai ales când totul se învârte în jurul banilor. Este important să nu renunți niciodată la momentele dificile dacă vrei să reușești.
5. Concentrare
Similar cu reziliența, un antreprenor de succes trebuie să rămână concentrat și să elimine îndoielile care vin odată cu responsabilitatea unei afaceri. Neîncrederea în instinctele și în ideile tale sau pierderea din vedere a obiectivului final alimentează rețeta pentru eșec. Un antreprenor de succes trebuie să-și amintească întotdeauna motivul pentru care a început afacerea și să rămână pe cale cea bună până își duce palnul la bun sfârșit.
6. Stăpânirea domeniului de activitate
Gestionarea banilor și înțelegerea situațiilor financiare sunt esențiale pentru oricine conduce un business. Este important să vă cunoașteți veniturile, costurile și cum să le creșteți sau, respectiv, să le reduceți. Implementarea unei strategii solide de afaceri, cunoașterea pieței țintă, a concurenților, a punctelor forte și a punctelor slabe, îți va permite să manevrezi peisajul dificil al afacerii.
7. Comunicarea
Indiferent de ceea ce faci, comunicarea de succes este importantă în aproape fiecare aspect al vieții. De la transmiterea strategiilor către potențialii investitori și negocierea contractelor cu furnizorii, până la împărtășirea planului de afaceri cu angajații, toate necesită o comunicare de succes.
Sursă: investopedia.com