Coca-Cola este cunoscută astăzi ca unul dintre cele mai de succes nume din istoria afacerilor americane. Iată o scurtă istorie de la începuturile fascinante ale brandului până la mișcările de marketing luate astăzi.
Cum a fost fondată Coca-Cola?
Coca-Cola a apărut în 1886, când John S. Pemberton a început să producă băutura originală la compania sa chimică. Conținând inițial atât cocaină, cât și forme de cofeină, băutura a fost comercializată ca un „tonic” pentru boli. Oricât de nebun ar suna, nu era atât de absurd pentru vremurile de atunci. Siropul lui Pemberton a fost dus la o farmacie locală unde a fost combinat cu apă sifonică.
Potrivit site-ului oficial, Frank M. Robinson, partenerul de afaceri al lui Pemberton, a venit cu numele Coca-Cola, precum și cu designul pe care toată lumea îl cunoaște atât de bine. Creația nu i-a aparținut lui Pemberton pentru mult timp, deoarece investitorii au sărit asupra potențialului băuturii, afacerea extinzându-se dincolo de Atlanta.
Etapele înființării companiei
1886 – John S. Pemberton creează siropul aromat care devine ulterior Coca-Cola.
1888 – Înainte de moartea lui Pemberton, afaceristul renunță la o parte din afacerea sa, Asa G. Cander câștigând cele mai mari acțiuni. Acesta a început să transforme Coca-Cola într-o afacere pe scară largă, concentrându-se pe o strategie mai națională.
1894 – Mașinile de îmbuteliere sunt adăugate la o sursă de sifon din Mississippi de către Joseph Biedenharn.
1899 – Procesul de îmbuteliere se extinde, iar oamenii de afaceri din Tennessee câștigă drepturi la îmbutelierea și vânzarea sucului.
1916 – Reprezintă anul în care se introduce sticla clasică unică cu forma sa conturată.
1971 – Coca-Cola difuzează una dintre cele mai emblematice reclame din istoria publicității, „Aș dori să cumpăr lumii o Coca Cola”.
Astăzi, Coca-Cola realizează venituri de miliarde și este o bază de dividende pentru multe portofolii. Deși au existat pe piață o gamă largă de băuturi concurente, inclusiv Pepsi (PEP), Coca-Cola a creat întotdeauna unele dintre cele mai puternice campanii de marketing. Printre acestea se numără serialul clasic de urs polar-băutură-Coca-Cola, alături de o multitudine de spoturi TV, publicitate olimpică etc. Pe termen lung, acțiunile Coca-Cola depășesc cu mult indicele bursier S&P 500.
Sursă: thestreet.com