Platforma de streaming a estimat joi o creștere redusă a numărului de abonați înregistrat în primul trimestru din 2022, fapt ce a dus o scădere a acțiunilor cu până la 20%, transmit Reuters și site-ul finance.yahoo.com.
În pofida succesului obținut de pe urma filmului „Don’t Look Up”, Netflix înregistrează o scădere majoră a numărului de noi abonați, relatează Agerpres. Se pare că după boom-ul din 2020, când numărul clienților a crescut cu peste 36 de milioane, Netflix se confruntă cu o încetinire constantă a creșterii de abonamente.
Statisticile sugerează că serviciul de streaming intenționează să-și crească baza de clienți cu 2,5 milioane în ianuarie-martie 2022, față de așteptările analiștilor estimat la 5,9 milioane. Netflix și-a reținut așteptările, invocând livrarea cu întârziere a articolelor anticipate precum cel de-al doilea sezon din „Bridgerton” și filmul „The Adam Project”.
Acțiunile Netflix au scăzut cu aproape 20%, la 408,13 dolari, la sfârșitul sesiunii de tranzacționare, în timp ce acțiunile concurentului Walt Disney Co. au scăzut cu 4%, urmat de Roku Inc. cu 5%. Baza de membri Netflix a crescut cu 8,3 milioane în cel de-al patrulea trimestrul din 2021, în comparație cu așteptările analiștilor de 8,4 milioane.
La sfârșitul anului trecut, numărul abonaților la nivel mondial a ajuns la 221,8 milioane, înregistrând o creștere de 18,2 milioane față de 2020. Veniturile de 7,71 miliarde dolari au fost în conformitate cu previziunile experților de 0,82 miliarde dolari. Netflix a anunțat săptămâna trecută creșteri de preț pe două dintre cele mai mari piețe ale sale, Statele Unite și Canada.
Platforma concurează acum cu Disney + (Walt Disney), HBO Max (AT&T Inc) și cu multe alte servicii destinate să atragă clienții. În plus, deschiderea cinematografelor ar putea reprezenta un alt impediment în demersurile companiei de a-și atinge obiectivele.