Valoarea start-up-ului Bolt, cel mai mare serviciu de ride-hailing din Europa, a crescut rapid în ultimele luni. Oficialii au anunțat că au strâns aproximativ 628 de milioane de euro în capital de la investitorii care fac parte din fondurile Fidelity Management and Research Co și Sequoia Capital. Datorită finanțării uriașă, aplicația și-a mărit valoarea, ajungând la suma de 7,4 miliarde de dolari.
Uber, concurentul direct al platformei, a înregistrat o creștere masivă a valorii începând cu luna august a anului trecut, când era evaluată la peste 4 miliarde de euro. Bolt, pe de altă parte, are peste 100 de milioane de utilizatori în 45 de țări. „Dezvoltăm rapid toate cele cinci linii de produse, investim în cercetare și dezvoltare și introducem noi orașe”, a declarat Markus Villig, directorul executiv al companiei.
Clienții sunt atrași de reduceri
În timp ce Uber rămâne principalul adversar pe piaţa serviciilor de ride-hailing, Bolt se confruntă cu o serie de competitori și în sectorul serviciilor de livrare precum Just Eat Takeaway şi DoorDash. În plus, pentru a câștiga clienți noi, platformele de livrare oferă reduceri, ceea ce duce la adevărate altercații între preșuri pe unele piețe.
În multe situații am reprezentat motivul care a dus la scăderea preţurilor pentru consumatori. Am oferit preţuri substanţial mai mici decât oricine altcineva din industrie şi ne aşteptăm ca acest lucru să continue”, a spus Markus Villig. Reprezentantul companiei a recunoscut că și Bolt s-a confruntat cu unele „fluctuații pe termen scurt” ale cererii atunci când au început blocajele din pandemie. Dar a făcut ca atragerea și menținerea șoferilor să fie un obiectiv major, plătind comisioane mai bune decât rivalii săi, cu 10% sau chiar cu 20% mai mari decât concurenții săi de pe piață.
Aplicația Bolt a fost înființată în urmă cu opt ani în capitala Estoniei, inițial sub numele de Taxify, cu misiunea de a oferi serviciile sale de transport pe piețele emergente și în țările în care alții, precum Uber, încă nu aveau un punct de sprijin puternic, o strategie pe care obișnuia să se extindă modest în regiuni, cum ar fi Europa Centrală și de Est și Africa. Didi, compania chineză de închiriat vehicule, și-a cedat în liniște participația la Bolt anul trecut.
Sursă: finance.yahoo.com