Prima ofertă publică inițială (IPO) de vânzare de acțiuni din istoria pieței AeRO a Bursei de Valori București a fost finalizată de ABN Systems International, una dintre companiile de top din România din industria de telecomunicații și accesorii Smart Home, care deține marca de accesorii IT&C și produse Smart Home, Tellur.
Investitorii au contribuit la întreprindere cu 5,5 milioane de lei. Compania sperase să strângă 30 de milioane de lei de la investitori pentru ca IPO-ul să fie considerat un succes, însă acest număr a fost redus la 3 milioane de lei în timpul vânzării. Oferta a fost făcută în perioada 15 decembrie 2021 – 4 ianuarie 2022 și a fost facilitată de brokerii TradeVille.
Cabinetele de avocatură Victor Stănilă și Bogdan Dumitru au oferit consultanță juridică pentru a asigura buna funcționare a ofertei, în timp ce Market Cap PR a fost responsabilă de relații publice și comunicare. În ofertă au fost subscrise 1.059.434 de acțiuni, cu un total de 859 de subscrieri. Prețul final stabil al ofertei a fost de 5,18 lei pe acțiune.
În urma finalizării ofertei, capitalizarea preconizată a ABN Systems International va fi de 99 milioane lei (20 milioane euro). Având în vedere contextul de afaceri și potențialul proiectat de extindere a pieței externe, fondurile strânse în ofertă vor fi folosite pentru a susține nevoile de creștere a cifrei de afaceri în viitor.
Compania examinează posibilele investiții și siguranța mărcilor sau firmelor sinergice cu strategia de afaceri actuală, pe lângă scopul de a folosi banii strânși pentru a colecta capital de lucru suplimentar. ABN Systems International va lua demersurile necesare pentru listarea acțiunilor sale pe sistemul multilateral de tranzacționare al Bursei de Valori București, piața AeRO, sub simbolul ABN.
TradeVille, în funcția sa de Consultant Autorizat, va ajuta la listare. „Apreciem încrederea demonstrată de peste 85 de investitori în compania ABN Systems International și perspectivele acesteia de viitor, în special pe piețele internaționale. Apreciem persoanele care au investit în acțiunile companiilor și ne-au ajutat să facem acest prim pas pe piața de capital. Mai mult, considerăm că finanțarea prin procesele bursiere este de preferat și că rezultatele noastre, în special cele obținute sub propriul nostru brand, Tellur, ar convinge viitorii investitori”, a declarat George Barbu, CEO ABN Systems International, într-o declarație de presă.
ABN Systems Worldwide vinde, de asemenea, peste 170 de mărci internaționale în 25 de țări de pe patru continente, cu un portofoliu de peste 30.000 de produse, în plus față de propria sa marcă, Tellur. Exporturile au crescut cu 114% în prima jumătate a anului 2021, reprezentând peste 52% din veniturile totale ale întreprinderilor (comparativ cu o perioadă similară din 2020).
Compania prevede o extindere rapidă a canalelor de vânzare externe, atât în ceea ce privește intrarea pe noi piețe (India, Turcia, Orientul Mijlociu și fosta Uniune Sovietică în 2022), cât și consolidarea celor existente. Pe lângă cei 19 ani de experiență, compania a cheltuit mult în automatizarea proceselor, transferul electronic de date, trasabilitatea inventarului, capacitatea de stocare îmbunătățită și team building, permițându-i să formeze colaborări benefice cu companii de referință la nivel mondial.
Sursă: wall-street.ro