Marile lanțuri de magazine cu afaceri de circa 55 miliarde lei au plătit anul trecut impozit de 384 milioane de lei

Pentru anul trecut, impozitul pe profit plătit la bugetul statului de către marile lanțuri de magazine, care comercializează produse alimentare, s-a ridicat la un total de 384 milioane de lei pentru cele mai mari 15 astfel de companii, în creștere cu 9% comparativ cu obligațiile din anul precedent. 

ANAF dezvăluie că 40% din această sumă provine de la o compania cu cele mai mari afaceri. Cifra a crescut cu 8%, de la 50,5 miliarde de lei în 2019, la 54,7 miliarde de lei în 2020. Marile companii din retail, alături de alte nume importante, au făcut plăți în avans în a doua jumătate a anului trecut, când o parte importantă a economiei a fost la pământ, contribuabilii putând amâna plata taxelor fără penalități sau executare silită. 

În ultima perioadă, o parte dintre politicieni au vehiculat posibilitatea unui impozit pe cifra de afaceri a companiilor mari, ca „taxă de solidaritate”. Potrivit datelor oferite de profit.ro, printre motivele invocate se numără și practicile companiilor de a externaliza o parte importantă din profit către jurisdicții cu regim fiscal ceva mai favorabil. În acest fel, sectorul de retail, dar mai ales retailul alimentar, s-ar număra pe lista celor afectate puternic, având în vedere cifra de afaceri crescută. De cealaltă parte, ministrul Finanțelor a anunțat ulterior că că bugetul pentru 2022 nu va mai include taxe noi. 

Datele analizate arată că „taxă de solidaritate” de 1% pentru companiile care au o cifră de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, dacă va fi și introdusă, ar lovi în peste 330 de companii, în frunte cu Automobile Dacia, OMV Petrom, Lidl, Kaufland, Ford România, Rompetrol, Dedeman, Carrefour, aflate pe primele poziții ale ierarhiei, raportat la afacerile anuale din prezent, relevă publicația. 

Încă un lucru important este acela că profitul brut raportat va depinde mai ales de evoluția companiei în anul respectiv. Impozitul plătit la stat poate varia și de alți factori, cum ar fi pierderi reportate din anii anteriori. Liderul la categoria retail alimentar, cu afaceri de aproape 13 miliarde de lei anul trecut, are și cel mai bun raport impozit/cifră de afaceri, de 1,21%.

Sursă: profit.ro 

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>