O nouă lege cu privire la amprenta de mediu a produselor (PEF) este pe punctul de a intra în vigoare, după șapte ani de la propunerea acesteia. Companiile vor fi obligate să-și eticheteze articolele de îmbrăcăminte cu emisiile care au determinat fabricarea lor.
Însă metodologia PEF are o serie de lacune, spun susținătorii mode, care au lansat campania Make the Label Count la Bruxelles pe 13 octombrie. În mod crucial, luând în considerare impactul formării fibrelor naturale, dar nu și a celor sintetice din țiței, acesta împinge consumatorii către ținute contaminate cu combustibili fosili.
„De ani de zile depunem eforturi pentru o etichetare mai bună a articolelor vestimentare. Industria noastră are un impact inacceptabil asupra planetei, iar consumatorii nu vor să fie complice”, spune Livia Firth, co-purtător de cuvânt al Make The Label Count și director creativ al agenției Eco-Age. „Suntem pregătiți să ajutăm la dezvoltarea unei etichete clare și credibile care să reflecte cele mai recente științe pentru a împuternici milioane de consumatori europeni și nu numai”, a mai adăugat aceasta.
În forma sa actuală, metodologia PEF are 16 categorii de impact asupra mediului, acestea variind de la ecotoxicitatea apei dulci până la epuizarea ozonului. Comisia Europeană a început această metodologie în 2013 și au existat progrese majore în cercetare impactului asupra mediului al industriei textile.
Grupuri, printre care The Campaign for Wool, IWTO și Plastic Soup Foundation, solicită introducerea unor etichete care să includă informații referitoare la biodegradabilitatea, reciclabilitatea și utilizarea combustibililor fosili, precum și a materialelor care elimină microplastice , toate acestea lipsind în prezent.
Spălarea hainelor sintetice reprezintă 35% din microplasticele primare eliberate în mediu, spune Make the Label Count. Și cu 60% din fibrele textile sintetice există un caz clar pentru promovarea fibrelor naturale.
Sursă: euronews.com