Asociația Companiilor de Transport (BGL) din Germania a lansat un nou apel prin care anunță că sunt în căutarea a peste 70.000 de mii de oameni care să ocupe locurile de muncă din domeniul transporturilor.
Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al asociației, a declarat pentru agenția germană de știri DPA că există un deficit de circa 60.000-80.000 de șoferi de tir. Situația pare să se înrăutăţească de la an la an din cauza dezechilibrului dintre persoanele care se pensionează (30.000) și cele care se angajează (15.000).
Asociația Internațională pentru Transportul Rutier (IRU) a estimat într-un studiu că până în 2027 Germania va avea nevoie de încă 185.000 de șoferi noi de tir. Dirk Engelhardt este de părere că într-o oarecare măsură, acest lucru se datorează și consecințelor negative ale Brexitului.
Cazul extrem al Marii Britanii se datorează și faptului că restul europenilor nu se mai pot deplasa în această țară fără formalități, în căutarea unui loc de muncă. „Sunt sigur că este doar o chestiune de timp până să ne confruntăm şi noi cu aceeași problemă în restul Europei de Vest”, a explicat acesta.
Unul dintre motivele pentru care tinerii nu sunt atrași de aceste locuri de muncă este salariul considerat destul de mic în condițiile în care un șofer începător primește în medie de 2.500 de euro pe lună, sumă la care se adaugă diurna pentru mâncare, care se plătește de obicei separat și care se ridică la câteva sute de euro pe lună.
Chiar și așa, salariul este considerat mic, având în vedere că include și muncă în timpul zilelor de weekend. Mai mult, absența pe termen lung complică adesea o viață liniştită de familie.