Constructorii japonezi de motociclete Honda şi Yamaha, producătorul austriac KTM şi cel italian Piaggio, s-au aliat în mod oficial pentru îndeplinirea unui obiectiv comun, și anume standardizarea bateriilor pentru motociclete electrice, astfel încât acestea să poată fi interschimbabile de la o marcă la alta, informează AGERPRES.
Cei patru constructori de motociclete, recunoscuți la nivel mondial și membri fondatori ai Consorțiului pentru motociclete cu baterii interschimbabile (SBMC), au publicat o scrisoare în luna martie a acestui an, explicând într-un comunicat comun de presă: „credem că existenţa unui sistem de baterii interschimbabile dezvoltat în comun este o condiţie cheie pentru dezvoltarea electromobilităţii de joasă tensiune. Bornele de încărcare disponibile variază de la o ţară la alta şi informaţiile pentru utilizatorii finali sunt încă limitate”, informează Financiarul.
Membrii fondatori au declarat, de asemenea, că pentru o gestionare mai durabilă a ciclului de viaţă de baterii în cadrul politicilor climatice internaţionale, se cere promovarea unei utilizări generale a vehiculelor electrice ușoare cum ar fi scuterele, motocicletele, tricicletele şi cvadriciclurile. Astfel că principalul obiectiv lansat este acela de a găsi soluții la preocupările clienţilor cu privire la viitorul electromobilităţii, precum autonomia și timpii de încărcare, alături de infrastructură și costuri.
Pentru început, cele patru mari companii vor încerca să pună bazele unui plan îndrăzneț care să atingă următoarele ținte: dezvoltarea de specificații tehnice comune legate de sistemele de baterii interschimbabile, confirmarea utilizării comune a sistemelor de baterii şi promovarea acestor specificații comune, astfel încât să devin un standard în cadrul organismelor de standardizare europene şi internaţionale.