Visual Tailors este un concept cunoscut și apreciat pentru proiectarea și execuția obiectelor de decor din lemn și cupru. Ideea de business a început să se contureze în 2017, când Alexandru Cârciu a oferit soluții potrivite cunoscuților care i-au solicitat ajutorul în acest domeniu al artei vizuale. Feedback-urile pozitive obținute în urma acestor proiecte l-au motivat pe antreprenor să-și construiască propria afacere.
Principala motivație care a stat la baza reușitei sale a fost plăcerea de a lucra cu oameni talentați și de a construi împreună ceva care să aducă bucurie și culoare oricărei locuințe. „Întotdeauna am căutat să mă diferențiez de ceilalți prin ceea ce fac, iar ideea de a fi un croitor de imagine nu m-a lăsat să dorm până nu am smuls primul WOW. Văzând că-mi sunt apreciate ideile, mi-am zis să profit de acest lucru și să mă apuc să-mi prezint sufletul, fix așa cum este. Văd zilnic oameni extraordinari de buni în ceea ce fac, motiv pentru care am vrut să fac și eu parte din această comunitate. Deși am plecat singur la drum, am reușit să adun laolaltă o mână de oameni muncitori și creativi care, împreună, producem emoții mișto, marca Visual Tailors”.
Odată cu decizia de a-și deschide propriul business de creație, educația antreprenorială dobândită până atunci nu a însemnat foarte mult. A început să-și construiască un portofoliu de produse cât mai extins, concentrându-se pe partea creativă și lăsând afacerea să crească de la sine. Încă un aspect important pe care a trebuit să-l pună la punct încă de la început a fost utilarea spațiului de creație. „Primii bani investiți în scule au venit sub forma de cadou. Simplu nu a fost și sunt convins ca nu va urma cea mai ușoară perioadă pentru achiziția de unelte cât mai performante posibil. Am putut realiza o investiție suplimentară ca urmare a aplicării cu succes la un fond de ajutor pentru imm-uri, obținut de la Guvern de pe urma pandemiei”.
Din momentul în care Visual Tailors a devenit mai mult decât un simplu concept, Alexandru Cârciu a fost inspirat și motivat să ofere clienților din acest segment produse cu un impact semnificativ. „Într-adevăr, pe fondul pandemiei, am simțit tendința potențialilor clienți de a fi mai rezervați în a cheltui bani pe produse mai puțin esențiale. Ceea ce consider că m-a ajutat a fost acumularea unui portofoliu diversificat, care a atras solicitări din mai multe arii de interes”.
La întrebarea noastră legată de avantajele și dezavantajele în a avea propria afacere versus a fi angajat, antreprenorul este de părere că beneficiile cântăresc mai mult, prin faptul că, în cazul său, programul devine mai flexibil, determinat de volumul și complexitatea lucrarilor. „Mă simt motivat sa termin un proiect mai devreme decât termenul de livrare stabilit și să mă bucur apoi de o zi mai liniștită dedicată unor proiecte noi”.
Visual Tailors se adresează unui grup țintă format din clienții care nu-și găsesc reprezentarea ideilor în produsele oferite de magazinele tradiționale. „La noi vor găsi întotdeauna mai mult decât ceea ce poate oferi un furnizor clasic. După o primă experiență, cu siguranță vor mai apela, pentru că ne dăm silința să construim obiecte memorabile. Produsele noastre sunt unice, în totalitate handmade, lăsând totuși oportunitatea clienților să-și aducă aportul personal. Astfel, avem ocazia să reinventăm produse deja existente pe piață, care ajung să satisfacă în totalitate nevoile clienților”.
În ceea ce privește materiile prime folosite la producția obiectelor decorative, businessul susține antreprenorii locali care îi acoperă în mare parte nevoile. În cazuri speciale, pentru elemente mai specifice, Alexandru se orientează către magazinele de specialitate, uneori chiar din afara țării.
În momentul de față, atelierul funcționează doar pe bază de colaborare, neavând angajați, însă acest lucru nu împiedică clienții să revină pentru noi comenzi sau să facă recomandări cunoscuților. „Legat de felul în care noi ne promovăm afacerea, o sursă importantă de clienți pentru Visual Tailors o reprezintă online-ul, fiind prezenți pe rețelele de socializare, prin pagini proprii sau chiar pe anumite grupuri de profil. Numărul discuțiilor consultative a crescut, ceea ce arată un apetit ridicat al clienților pentru tipul de produse oferite de noi. Implicit, volumul de vânzări urmează același trend”.
Pentru a ajunge la un număr cât mai mare de clienți, Alexandru Cârciu apelează constant la instrumentele de promovare oferite de principalii furnizori din domeniu, atat pentru site cât și pentru rețelele de socializare. „În plus, atât pagina de Facebook, cât și paginile de pe celelalte rețele de socializare sunt importante pentru noi, deoarece avem ocazia să interacționăm constant cu diverși clienți și să colectăm feedback-uri de la cei cu care am colaborat, demonstrând astfel transparență și credibilitate”.
În ideea de a înțelege cum funcționează promoțiile unui atelier de creație, antreprenorul ne-a explicat felul în care gestionează vânzările în perioadele mai speciale din an. „Deși specificul afacerii noastre nu presupune lichidări de stoc, construim campanii dedicate sărbătorilor, oferind pachete avantajoase pentru clienții dornici de colaborări pe termen lung. Crăciunul este una dintre perioadele dragi nouă, care ne oferă ocazia de a ne face cunoscută prezența în cât mai multe locuințe, prin mici obiecte decorative achizitionate de majoritatea clienților pentru a fi oferite mai departe sub formă de cadou”.
În pofida așteptărilor orientate către redresarea economiei, 2021 nu a fost un început bun pentru multe afaceri afectate de pandemie. Cu toate acesteea, atelierul de creație prevede un sfârșit de an prolific. „Aș zice că 2020 a fost un an dificil, în care am ales sa investim mult în dotarea atelierului, fiind conștienți de potențialul redus al pieței în context pandemic. De asemenea, nici începutul lui 2021 nu aducea semne de îmbunătățire, abia în luna martie și puțin din perioada premergătoare Mărțișorului au început să apară semne de revenire. Odată cu relaxarea restricțiilor, oamenii s-au întors la obiceiurile cu care eram obișnuiți și suntem optimiști că vom continua într-un trend crescător și pe final de an”.
Pentru următoarea perioadă de activitate, antreprenorul vrea să îmbunătățească experiența utilizatorilor, optimizând în mod constant platformele online. Mai mult, „având în vedere că unul dintre serviciile noastre presupune livrarea și instalarea produselor, pentru clienții din apropiere, pe viitor vom lua în calcul încheierea unor parteneriate cu echipe de profil din toata țara, care să poată furniza aceeași experiență și clienților din zone mai îndepărtate”.