Asociaţia Credere se opune transferului de atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor de la ANPC la BNR

Asociaţia Credere se opune transferului de atribuţii, în domeniul protecţiei consumatorilor de servicii financiare, de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) către Banca Naţională a României (BNR), informează AGERPRES. 

„Potrivit surselor oficiale consultate de asociație, Banca Naţională a României depune eforturi la nivel guvernamental pentru preluarea atribuţiilor în domeniul protecţiei consumatorilor. Informaţia este mai mult decât surprinzătoare, în contextul în care Banca Naţională a României a renunţat, voluntar, la toate atribuţiile care îi reveneau pentru protejarea intereselor economice ale clienţilor bancari”, a declarat reprezentanții asociației.

Totodată, aceștia susțin că până la adoptarea OUG 174/2008, BNR a avut competenţe în domeniul protecţiei consumatorilor, dar nu a luat poziţie împotriva clauzelor abuzive existente în contractele de credit din acea perioadă, bancherii declarând că respectivele contracte erau avizate de către banca centrală. De partea cealaltă, BNR s-a făcut și mai clar auzită în 2013 pe subiectul clauzelor abuzive, guvernatorul Mugur Isărescu declarând că respectivele clauze, chiar şi interzise prin lege, trebuie asumate de către clienţi.

În momentul de față, asociaţia Credere consideră că singura soluţie optimă este reprezentată de întărirea ANPC, fapt care nu poate fi realizat decât prin eforturi susţinute ale Ministerului Economiei. Niciun cabinet guvernamental, până la acest moment, nu a realizat demersurile necesare pentru a acoperi lipsa de personal de la nivelul ANPC, profesionalizarea angajaţilor, deficienţele pe partea de logistică, majorarea salariilor pentru funcţiile de execuţie sau creşterea amenzilor, absolut infime pentru întreprinderile mari care nu respectă dispoziţiile din domeniul protecţiei consumatorilor, precizează sursa citată.

Asociaţia Credere pentru Informarea, Consilierea şi Educarea Consumatorilor din România a fost înfiinţată în anul 2018, la iniţiativa unui grup de consumatori care în ultimii 11 ani s-au implicat activ în demersuri ce au avut drept obiectiv protejarea intereselor consumatorilor de servicii financiar-bancare.

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>