DC Folie SRL – cum a luat naștere fabrica de „împachetat” aer

Eduard Ioniță a studiat ingineria sudării la Universitatea Politehnică din București, însă nu a lucrat niciodată în domeniu. În prezent, antreprenorul conduce o mică afacere de producere a ambalajelor, cu centrul situat la periferia capitalei. Am început „cariera” de producător încă din `99 când, împreună cu un coleg, am început să facem mobilă din Pal la comandă. După cinci ani de producție, ajunsesem să fim o echipă de 45 de oameni și 4 magazine. Toți lucram în trei schimburi, a fost o nebunie. Cred că apetitul meu pentru antreprenoriat s-a deschis încă din perioada facultății, iar până să ajung în acest punct, am fost angajat în diverse joburi, de la simplu vânzător, la șef de magazin.

Ideea de business a început să prindă contur din 2004, când Eduard a renunțat la producția de mobilă și s-a orientat spre producția de ambalaje. Până în prezent, mica fabrică a vândut aproximativ 100 de milioane de metri pătrați de folie cu bule. Am avut nevoie de un an ca să înțelegem în ce direcție mergem cu noua linie de producție. Ne-am dezvoltat constant, am reinvestit mai tot ce am câștigat. Acum producem folie cu bule și derivate, plicuri de curierat, cutii de carton, din dorința de a oferi un pachet complet clientului.

La vârsta de 47 de ani, Eduard Ioniță conduce o firmă cu 20 de angajați, însă nu a beneficiat de o educație antreprenorială așa cum și-a dorit. Se consideră o persoană autodidactă, iar experiența locurilor de muncă în care a activat de-a lungul timpului i-a oferit siguranța și încrederea pe care a avut-o în momentul în care a decis să deschidă noua linie de producție DC Folie SRL. Din dorința de a evolua în domeniul afacerilor, Eduard și-a vândut acțiunile din fabrica de mobilă, iar cu banii obținuți și-a deschis noul business www.foliecubule.ro

La începutul anilor 2000, în perioada în care tehnologia era abia la început de drum în România, antreprenorul a întâmpinat dificultăți în comercializarea produselor. A fost destul de greu să ne facem auziți pe atunci. Faxul a fost viața mea, iar telefoanele nu se comparau cu dispozitivele de astăzi. M-am lovit de multe bariere la început de drum, mai ales din cauza faptului că făceam parte din tagma producătorilor. Informația era puțină, iar oamenii slab pregătiți pentru generația de utilaje folosită atunci în România. Cu timpul, am depășit toate aceste bariere și am reușit să ne desfășurăm activitatea așa cum ne-am propus, însă un lucru trebuie menționat: m-au ajutat foarte mult cunoștințele din facultate și diploma de inginer. Știam ce e acela un rulment, o curea de transmisie, un lagăr, un motor, un ax și multe alte piese cu care m-am întâlnit.

În ideea de a înțelege cum funcționează ierarhia într-o afacere de acest tip, Eduard este de părere că indiferent de business, afacerea trebuie să fie mereu în echilibru. Dacă vorbim despre avantajele și dezavantajele în a deține propria firmă, pot zice că libertatea și liniștea se contrabalansează cu mult stres, neliniște, temeri, termene limită, contracte, servicii, utilități, salarii plătite, controale, declarații, fiscalitate, răspunderi … și aș mai avea de scris vreo două pagini, însă așa e viața. Știți vorba aceea, nu se poate și cu burta plină și cu slănina-n pod. 

Businessul www.foliecubule.ro se adresează unui public țintă format din afaceriști și persoane care au nevoie de servicii de ambalare, în special de folia cu bule. La fel ca în cazul multor concurenți din acest segment de piață, antreprenorul încearcă să-și răspundă la cât mai multe întrebări, pentru a înțelege felul în care sunt percepute produsele firmei de către clienți. Am o fixație pe creier: se numește „client orientated”. În general, încerc să aflu răspunsuri cât mai exacte: ce la determinat pe client să cumpere de la noi? a fost prețul, termenul de livrare, calitatea , disponibilitatea? de ce cumpara de la noi si nu de la alții? Am apărut pe piață din dorința de a oferi clienților produse la cel mai bun raport calitate-preț, fabricate 100% în România, folosind materii prime românești. 

Deși firma are în prezent doar 15 operatori, se bucură de un succes surprinzător pe piața de ambalaje. În perioada pandemiei, când majoritatea business-urilor s-au lovit de pierderi considerabile, www.foliecubule.ro a înregistrat creșteri substanțiale. Mi-e rușine să recunosc, dar pandemia ne-a ridicat foarte mult. Mă uitam cu satisfacție peste orice raport care poate aduce orice plus valoare și mă bucuram.

O altă întrebare la care am fost nerăbdători să obținem un răspuns a fost legată de modul în care o firmă de acest profil își poate crește vânzările în mediul online. Dacă aveam un magazin fizic, probabil îți răspundeam ca americanul: îți trebuie 3 lucruri pentru un business de succes (location, location, location), în schimb, noi încercăm să ne folosim cât mai mult de cele trei instrumente: seriozitate, disponibilitate și internet. 

La întrebarea noastră referitoare la cât de importantă este promovarea în mediul online și care este cea mai rentabilă formă abordată în cadrul liniei de business, antreprenorul a explicat faptul că banii nu vin fără să investești, iar ca să te poți bucura de rezultate mulțumitoare, trebuie să ai anumite cunoștințe despre metodele pe care le poți folosi în acest scop. Trebuie să știi câte ceva despre promovarea online și mă refer la reclame plătite sau optimizări de sistem. Ca metode folosite de noi, Google Ads și Facebook primează, însă putem vorbi și despre retargetare, fidelizare, mici cadouri, promoții, reduceri, pachete și așa mai departe. Facem Ads plătite cu un buget de peste 30.000 lei pe lună, dar care nu depasesc 10% din CA pe MKT. Am participat la Black Friday cu vreo 4 ani în urmă, iar eMAG nu mai reprezintă mare lucru pentru noi. Avem site-uri în care investim, dar suntem prezenți pe mai multe platforme de e-commerce, așa ca o carte de vizită. 

Pentru următoarea perioadă de activitate, Eduard Ioniță își propune extinderea portofoliului de produse. Din fericire, pandemia a urcat afacerea la un prag de stabilitate, astfel încât, la sfârșitul acestui an, compania estimează că va înregistra o creștere continuă pe graficul de vânzări. Pentru a ne face o idee mai clară, antreprenorul ne-a oferit și câteva cifre: + 42% y/y și aproximativ 6-7 % m/m. 

În urmă răspunsurilor primite, am reușit să ne facem o părere despre afaceristul din spatele business-ului. În viziunea sa, cunoștințele, răbdarea și perseverența sunt cele trei caracteristici pe care trebuie să le perfecționezi dacă vrei să activezi în domeniul afacerilor. În Brănești mi se spune „nebunul care ambalează aer”. 

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $prevPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $prevPost = get_posts($args); foreach ($prevPost as $post) { setup_postdata($post); ?>

1, 'include' => $nextPost->ID, 'post_type' => $post_type, ); $nextPost = get_posts($args); foreach ( $nextPost as $post ) { setup_postdata($post); ?>