Anul trecut, valoarea pieţei serviciilor de corporate intelligence din România a atins cota de 10 milioane de euro, iar potrivit unui raport, aproximativ 10% dintre companiile implicate într-o tranzacție accesează astfel de servicii, fie că este vorba despre o fuziune, fie despre o achiziţie, se arată într-o analiză dezvăluită de Corporate Intelligence Agency.
„Devenind o componentă cheie pentru multe companii mari, valoarea pieţei locale de corporate intelligence s-a apropiat anul trecut de 10 milioane de euro, pe fondul creşterii interesului faţă de astfel de servicii, în contextul profesionalizării mediului de business şi a conştientizării că informaţia livrează cunoaştere şi reprezintă un instrument util şi important în procesul de luare a deciziilor. În România, clienţii care folosesc cu precădere aceste tipuri de servicii sunt companii multinaţionale din industriile de retail, investment, banking, producţie, farmaceutică, IT, oil & gas, construcţii, logistică, asigurări, telecom”, informează Financiarul.
În ceea ce privește companiile care accesează servicii de corporate intelligence, acestea o fac din nevoia de cunoaştere referitoare la situaţii, persoane sau companii de interes, cunoaştere necesară în cadrul procesului decizional la nivelul companiei, explică specialiştii. O altă categorie de clienţi este interesată de îmbunătăţirea sistemelor de risk management şi compliance şi se confruntă cu fraude interne sau potenţiale fraude interne, care riscă să le pună în pericol reputaţia şi patrimoniul..
Astfel, serviciile Corporate Intelligence Agency se adresează tuturor companiilor şi corporaţiilor care înţeleg importanţa utilizării unor profesionişti pentru obţinerea de cunoaştere asupra unor teme, pieţe, sau situaţii de interes, precum şi reducerea riscurilor sau vulnerabilităţilor în domenii ce pot afecta securitatea companiei.
Sursă foto: focus.cbb.org