În prezent, compania germană are de gând să-şi reducă semnificativ numărul de showroom-uri şi service-uri auto pe care le deţine la nivel european, printr-o tranzacţie care i-ar putea aduce câștiguri de un miliard de euro, relatează Reuters. În total, 25 de showroom-uri şi service-uri auto din Spania, Belgia și Marea Britanie sunt scoase la vânzare, unde lucrează aproximativ 2.800 de angajaţi.
Reprezentanții Daimler au anunțat că în prezent, firma explorează posibila vânzare a locaţiilor de retail, dar a specificat că orice acord trebuie să includă protejarea locurilor de muncă pentru angajaţii afectaţi. „În potenţialele discuţii cu firmele interesate, prioritatea o reprezintă succesul economic pe termen lung şi continuarea operaţiunilor Mercedes-Benz”, a explicat purtătorul companiei, subliniind faptul că în prezent nu s-au pus în vânzare locații de retail de pe alte pieţe din Europa.
Odată cu planul de activități, compania a revizuit recent estimările privind profitul din anul acesta, însă a avertizat că vânzările din trimestrul doi vor fi afectate în continuare din cauza deficitului global de semiconductori. Aceste estimări au la bază o redresare a accesului la cipuri pentru industria auto în cel de-al doilea semestru din acest an, cu toate că în prezent există o vizibilitate mai limitată.
În ciuda acestor probleme, oficialii companiei se aşteaptă să obțină un profit operaţional mai mare decât anul trecut, în urma redresării economiei mondiale după pandemia de coronavirus.