Planul Național de Restaurare și Reabilitare propus miercuri de guvernul României include finanțarea a 434 de kilometri de autostradă, dar și facilități precum centrale electrice cu stații de încărcare a mașinilor și perdele forestiere. Prin urmare, A7 Ploiești – Pașcani este finanțat integral, din A8 este Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Pașcani, din A1 – Margina – Holdea iar din A3 este Nădășelu – Poarta Sălajului.
„Până în 2026, vom adăuga 434 de kilometri la autostrăzile A7 și A8. Aceasta este contribuția noastră la datoria istorică a românilor în construcția de autostrăzi. Și pentru că suntem pe drumul spre viitor, vor fi construite pe aceste tronsoane 52 de stații electrice, cu 264 de puncte de încărcare. În total prin PNRR (transport, energie, fondul UAT) vom ajunge să avem câteva mii de stații de încărcare electrică”, este menționat în introducerea PNRR, semnată de Cristian Ghinea, relatează Financiarul.
Potrivit investițiilor alocate pentru sprijinirea reformei sistemului de transport rutier, autostrăzile construită de PNRR vor instala tehnologii digitale, dar și sisteme de transport inteligente (STI). Reforma și investițiile în sistemul electronic de taxare a mașinilor poluante, în conformitate cu principiul „cine poluează, plătește”, vizează creșterea ponderii vehiculelor cu emisii zero sau reduse în întregul parc auto, creșterea valorii transportul feroviar de marfă.