Young Liu, președintele grupul taiwanez Foxconn, companie care asamblează dispozitivele gigantului Apple, crede că va avea un avantaj în producerea primelor automobile din istoria firmei, punând accent pe experienţa acesteia în ceea ce priveşte ciclurile de producţie şi viteza generală, potrivit Ziarului Financiar.
Liu a explicat cum modele de business ale producătorilor de automobile şi modurile în care își gestionează operaţiunile cu furnizorii sunt învechite, fiind necesare o serie de schimbări în acest sens.
În doar câteva luni, Foxconn a convocat aproximativ 1.200 de companii partenere pentru proiectul MIH. Platforma este dedicată dezvoltării vehiculelor electrice, inclusiv a furnizorilor auto, cum ar fi giganții software Arm și Konzelmann. Foxconn a înființat, de asemenea, o serie de asocieri în participație cu mai mulți producători auto din China și Taiwan și a cooperat cu Stellattis, care este un grup de automobile înființat după fuziunea FCA și PSA.
Totodată, gigantul din Taipei a semnat un acord de cooperare cu producătorul chinez de mașini electrice Byton și un contract cu designerul american de mașini electrice Fisker. Tranziția de la cel mai mare furnizor Apple la producția de vehicule electrice ar putea facilita intrarea celui mai mare client Foxconn al lui Tim Cook pe piața auto.
Foxconn conduce o întreagă clasă de companii electronice care doresc să joace un rol în industria auto. Pegatron este o companie taiwaneză care a supraviețuit inițial producând iPhone-uri, dar care în prezent asamblează mașini Tesla.